جزیره سرگردان ومرنجاب به ابوزیداباد


                                                 بنام خدا

5شنبه 24/اسفند 91 تصمیم گرفتم تنهایی برم مرنجاب وجزیره سرگردان وازاونجا هم برم به سمت روستای ابو زیداباد ساعت 9شب رسیدم کاروانسرا بااقای قدیری هماهنگ کردم جمعه 8نیم صبح حرکت کنیم  سرساعت حرکت کردیم ازروی دریاچه نمک ردشدیم رسیدیم به جزیره وای چقدر باورنکردنی بود پس از اون همه نمک برسی به جایی که حیات ببینی یه نو پرنده دیدم شبیه به اردک بود  نشد از ازش عکس بگیرم 3جور پرنده دیگرهم دیدم که یکیش گنجشک خاکی کاکل دار بود ولی دوتای دیگر که بسیار زیبا بودن جایی ندیده بودم فوق العاده زیبابودن نمی شد خیلی نزدیک شد  پرنده دیگری که برام خیلی عجیب بودو جزء حشرات هم هست وجود سنجاقک بود که خیلی جالب بودن ومسئله دیگه اینکه سرسبز هم بود در هر صورت دور کامل جزیر رو باماشین زدم 

توجه : این جزیره یک راه ورودی بیشتر نداره دورتا دور باطلاقه








پس ازلذت فراوان دوستم اقای قدیری رو رسوندم کاروانسرا ادامه مسیر دادم بسمت کویر متین اباد

طبق گفته دوستم جاده کنار رملها ادامه دادم تا انتها بعد دورزدم رفتم پشت رمها همینطورادامه دادم چهقدر زیبا بکر  هیچکس نبود من بودم وماشینم  همین طور که ادامه می دادم یکدفعه جاده بین رمها بن بست شد پیاده شدم  رفتم بالای تپه با دوربین منطقه رو برسی کردم متوجه دوتامسیر شدم رفتم بسمت مسیرها یکی بسمت کوهها میرفت ودیگری درامتداد رمها مسیر رو در امتداد رمها ادامه دادم وای تنهای تنها بودم سکوت مطلق یکساعتی بود همینطور میرفتم رسیدم به جایی که نزدیک بود شاخ در بیارم یک دفعه چند تا الاغ دیدم انگار اوناهم تعجب کرده بودن ذول زده بودن بمن طوریکه ترسیدم پیاده بشم یه اب انبار کنارشون بود خوشحال چون حدس زدم اون نزدیکیها کسی باید باشد عکسی گرفتم البته ازداخل ماشین


پس از گرفتن عکس ادامه مسیر دادم






بعد رسیدم به گله گوسفند دقیقا کنار تابلو چرای دام ممنوع مشغول چرا بودن ازچوبان دوباره ادرس گرفتم ادامه دادم














بالاخره کم کم داشت بوی ابادی می امد پس از پشت سر گذاشتن 60کیلومتر کویرو بیابون یه دفعه رسیدم به ابادی گل و شکوفه با انکه تنها بودم بقدری خوشگذشت ولذت بردم که قابل توصیف نیست پر از انرژی بودم در حد انفجار جاتون خالی توصیه میکنم حتما برین ببینید




توجه:

اگر خواستین این مسیر رو برین حتما با راهنما برین

حتما از سلامت ماشینتون مطمئن باشین


کویر مرنجاب
کویر مرنجاب، یکی از کویرهای پوشیده از تپه های شنی و ریگزارهای ایران است که در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان واقع شده است. این کویر از شمال با دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب با کویر مسیله و دریاچه نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق با کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب با شهرستان های آران و بیدگل و کاشان همسایه است.
ارتفاع کویر مرنجاب از سطح دریاحدود ۸۵۰ متر است. این کویر در فصل زمستان، بهار و اوایل تابستان به علت جاری شدن آب رودها باتلاقی است، به همین دلیل بهترین زمان برای بازدید از این کویر زیبا ماه های آبان و آذر می باشد.
گونه های گیاهی: کویر مرنجاب با وجود داشتن آب و هوای بیابانی و خشک دارای پوشش غنی گیاهی است. مهم ترین پوشش گیاهی این منطقه شامل گیاهان شور پسند نظیر درخت های گز، تاق، بوته های قیج است.
گونه های جانوری: وجود آب و غذای فروان باعث شده کویر مرنجاب از تنوع جانوری برخوردار باشد. جانواران موجود در این منطقه عبارتند از: روباه شنی، شغال، گرگ، گربه شنی، کفتار، بزمچه، آفتاب پرست و انواع مارلولک ها، مار و عقرب.
گونه های پرندگان: تیهو، عقاب و شاهین.

  این متنو ازسایت ایران گرفتم



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد