ابشار جنت رودبار

                                                        بنام یزدان

چند وقتی بود که درمورد چندتا ابشار که در منطقه جنت رودبار توی اینترنت اسم برده بود پرسو جو میکردم تا اینکه 5شنبه 5اردی بهشت 92 شالو کلاه کردم رفتم بسمت رامسر بعدش بسمت جنت رودبار اول جاده تاکسی ها برای مسافرزدن بسمت روستاهای اطراف ایستاده بودن ابشارهایی که نوشته بودم رو ازانها درمردشون سئوال کردم درکمال ناباوری اصلا اسمشو هم نشنیده بودن خلاصه  ادامه مسیردادم یه قهوه خونه دیدم ایستادم گفتم هم صبحانه بخورم هم پرسو جو کنم . سفارش صبحانه دادم دراین فاصله از چند نفری که اونجا بودن سئوال کردم اونها هم تعجب کردن در عوض چندتا ابشار دیگر رو ادرس دادن . تسلیم نشدم ادامه مسیر دادم در بین راه بگذریم که چه قدر مسیر زیباست بازارچه محلی کوچکی بود ایستادم برای پرسوجو اونها هم نمی شناختن یه اقایی ادرس یه شخصی بنام اقای خیرا...جنت صادقی رو دادوگفت ایشون کل نقشه منطقه رو داره بالاخره یه روزنه امید پیدا شد خوشحال ادامه مسیر دادم و بلاخره رسیدم جنت رودبار .روستای جنگلی تمیز بکر زیبا وخنکی بود اقای جنت صادقی پیداکردم اسمی ابشار هارو گذاشتم جلوش خودم خشکم زد وقتی گفت اینا دیگه وجود ندارن گفتم چطور گفتش این اسامی رو اکثرا از تاریخ طبری گرفتن و دراثر خشک سالی یا سیلاب ازبین رفتن ویا اسامیشون عوض شدن. نقشه ای رو بمن داد وگفت ما حدود 3سال در مورد تمام منطقه جنت رودبار تحقیق وگشتیم  بجز یک ابشار که اونهم اسم نداشت چیزی پیدا نکردیم به یکی از بچه های محل گفت مارو ببر اون ابشار ببینیم رفتیم بطرف محله ای که میگفتن نیروگاه . 2تا لوله بزرگی ابرو بسمت پایین انتقال میداد رسیدیم به نیرو گاه اجازه ندادن برگشتیم از یه مسیر دیگه ازباغها رفتیم بعد از 40دقیقه تلاش وازمایش 2تا مسیر خوردیم به پرت گاه .برگشتیم از یک مسیر دیگه خلاصه با دنبال کردن صدای ابشار ومسیر های سخت وپرتگاهی رسیدم تقریبا روبروی ابشار کنار یه پرتگاه تکیه دادم بی شاخه درخ وچندتا عکس گرفتم نمیشد بایستی تمام دوربینم پر از خط وخش شد اینقر گیر کرد به شاخه ها پس گرفتن عکس سریع رم رو از دوربین در اوردم گفتم اگر دوربینم رفت حداقل عکسا نره . خلاصه امدیم بالا عکسهارو چک کردم بد نبودن

ولی همه این سختیها بکنار خیلی جالب و زیبا بود مخصوصا جنگل دالخانی


برای اینکه به این منطقه برین اگر ازطرف چا لوس میرین حدودا 10کیلومتر مونده به رامسر بعداز پل چالکرود  واگرازطرف رامسر بییادبعداز پل نسارود بطرف جاده میرزاکوچکخان بروید ازابتدای جاده تا جنت رودبار40کلیومتر جنگل بسیار زیبا راه دارید حالا عکسارو ببینید





















انشاا...پسندیده باشین دوستان لطفا با نظراتتون راهنمایی کنید

نظرات 3 + ارسال نظر
مرضیه شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:54 ب.ظ

خیلی ممنون عکسای قشنگی گذاشتین

رضا شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:25 ق.ظ

لطفا عکسهایی از جاده رامسر به جنت اباد هم بزارین

ارمیتا چهارشنبه 30 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:14 ب.ظ

بسیار عالی بودند
یه سوال :شما 2 سال برای پیدا کردن این ابشارزحمت کشیدید ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد